Saturday, October 25, 2008

Tahukah anda?

Tahukah anda apakah bandar yang paling bersih di Malaysia?
Jawapan : Pasir Putih. Sebuah bandar yang terletak di negeri Kelantan. Bandar ini dipenuhi pasir yang putih bersih meliputi seluruh bandar ini sehingga mata bersilau sewaktu dipancar cahaya matahari.

Tahukah anda apakah bandar yang paling kaya?
Jawapan : Pasir Mas. Keseluruhan bandar ini diliputi emas. Disinilah bermulanya Emas Kelantan atau 916.

Kota Bharu atau New Castle adalah ibu negeri Kelantan Darul Naim. Tidak jauh dari bandar ini terletak sebuah perkampungan serangga iaitu Peringat. Anda boleh melalui tempat ini sekiranya anda dalam perjalanan ke Pasir Putih.

Tahukah anda apakah jenis ubi yang diberikan kepada sekumpulan beruk Amerika semasa lawatan ke Malaysia tidak berapa lama dahulu?
(Jawapan : (hanya tips diberikan kerana salah seekor beruk tersebut menghilangkan diri sehingga sekarang kerana tidak berjaya menjawab teka teki iaitu jenis ubi tersebut. Untuk maklumat, pihak kerajaan Amerika menghantar beberapa beruk komputer ke negara ini kerana hendak menyaingi kebijaksanaan beruk Malaysia yang dikatakan pakar dalam memetik kelapa)

Tips : Ubinya kecil, berwarna hitam. Apabila dimakan rebus rasanya manis.



Jawaban : ubi keling atau kemidi - sekiranya anda dapat menjawab teka teki ini bermakna anda adalah yang dicari-cari oleh pihak berkuasa Amerika.

Jangan marrrrrah!!!!!!

No comments: