Monday, October 20, 2008

My Profile

Saya ISMAIL BIN MUHAMMAD. Berasal dari Kampong Pangkal Chuit, Machang. Berpendidikan sastera pada peringkat menengah kemudian menyambung pelajaran dalam bidang kejuruteraan elektronik di Institut Kemahiran Mara Johor Bharu sebelum melanjutkan pelajaran ke Jepun dalam bidang yang sama di bawah Program Pandang ke Timur.


Memulakan kejaya sebagai Juruteknik di Harris Semiconductor dan kemudian berpindah ke RCA Solid State U.K (Ulu Kelang). Menjadi kakitangan awal di Sistem Televisyen Malaysia Berhad - TV3 sehinggalah ditamatkan perkhidmatan pada tahun 2000 diatas sebab disiplin selepas dua bulan menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang - Perkhidmatan 15 tahun.


Blog saya akan memaparkan pelbagai ragam kehidupan yang mungkin dipersembahkan dalam bentuk Puisi, Cerpen, Rencana, Ragam atau berita. Juga saya akan iklankan peluang-peluang perniagaan yang mungkin memberi manafaat kepada pelayar blog ini.


Saya akan memaparkan cerita-cerita yang boleh memberi manafaat melalui pengalaman-pengalaman sepanjang perjalanan hidup saya bertujuan sekurang-kurangnya menjadi tauladan kepada pelayar blog ini.

1 comment:

cikgu dene said...

Lama tak jumpa wen. Tahniah & TKasih popularkan Kg kita kpd dunia.Drp Cigu De6 0139476666