Monday, October 20, 2008

PERNIAGAAN MLM

Tahukah anda bahawa industri MLM merupakan antara penggerak ekonomi terbesar negara, Tahun lepas sahaja industri ini telah menjana pendapatan sehingga RM10 bilion. Ketika ini terdapat 800 syarikat MLM berdaftar yang bergerak aktif dipasaran. Sekali gus ianya membantu kaum bumiputera yang merangkumi 80 % keahlian yang bergiat aktif dalam perniagaan ini.

Walaupun demikian masih ramai yang belum menyedari bahawa perniagaan MLM ini akan membantu meningkatkan ekonomi keluarga dengan hanya berusaha secara 'part time'. Malahan galakan dari Perdana Menteri sendiri terhadap kakitangan kerajaan yang memerlukan pendapatan tambahan, MLM lah dianggap sebagai industri paling sesuai untuk diceburi.

Sebenarnya masih ramai keliru terhadap perniagaan ini. Ada yang beranggapan perniagaan ini adalah untuk mereka yang berpendidikan rendah sahaja malahan cemuhan dari sestengah pengguna terhadap MLM ini jelas apabila mereka berdepan dengan pengusaha ini.

Perlu diingat sistem on-line yang diperkenalkan melalui E-MLM kini memberi kemudahan besar kepada setiap ahli. Samaada kiraan bonus atau komisyen secara real time sehinggalah kepada proses pengeluaran wang yang secara automatik diuruskan oleh ahli sendiri tanpa menunggu pengeluaran cek bayaran dari pihak syarikat yang sebelum ini dilakukan sebulan sekali.

Bagaimana pula dengan pendapatan?

Kini kebanyakan syarikat MLM menawarkan pendapatan harian sehingga empat atau lima angka sehari. Ianya bergantung kepada sejauhmanakah usaha seseorang ahli itu. Dengan produk-produk yang terbaik yang di impot dari luar negara ianya akan memberi kelebihan pada semua ahli untuk memasarkan produk tersebut. Melalui sistem bayaran bonus jualan pula, sistem bayaran melalui royalty jualan sangatlah menguntungkan. Ini bermakna seseorang ahli itu hanya perlu melakukan jualan kepada dua tiga orang sahaja. Bertindak sebagai ketua kumpulan ahli tersebut akan menikmati bonus jualan sampai bila-bila.

Sekiranya anda berminat untuk mengusahakan perniagaan ini, anda bolehlah menghubungi terus melalui tel 014 6652 799 - Ismail atau e-mail : wenkaya @yahoo.com.

No comments: